Wykonawcy:
ClaveDuo - duet klawesynowy w składzie: Anna Huszczo i Joanna Solecka
Barbara Stępniak-Wilk – recytacje
Co roku, program Wiosennego Koncertu Kameralnego jest przygotowywany specjalnie na tę okazję. Składa się z utworów związanych wprost lub pośrednio z wiosną. Jest z zasady pogodny i radosny, bo tylko takim repertuarem można być bliżej wiosny – na przedwiośniu. Odbywa się co roku w niedzielę najbliższą pierwszemu dniu wiosny
Szanowni Państwo, w związku z brakiem możliwości organizowania wydarzeń kulturalnych od 19 marca, XI Wiosenny Koncert Kameralny będzie dostępny na platformie PLAY KRAKÓW.
Co specjalnego przygotowaliśmy w tym roku?
Tegoroczny Wiosenny Koncert Kameralny można by nazwać koncertem poetyckim, ponieważ poezja stanie się równoprawna muzyce i to głównie w poezji wybrzmią typowe, wiosenne motywy. Drugą jego cechą jest rozpięcie artystycznych środków wyrazu pomiędzy barokiem a współczesnością oraz miedzy słoneczną Italią a spragnionym słońca Krakowem.
W warstwie muzycznej usłyszymy utwory barokowe: M. Mielczewskiego – Canzon Prima
A. Jarzębskiego – Berlinesa, Spandesa , (ze zbioru Canzoni e Concerti per uno….), wykonane na niecodziennych instrumentach, tj. na 2 klawesynach.
Poznamy też utwory poetyckie, związane z wiosną, m.in.:
Wacław Potocki - "Wiosna się po zimowym zaczynała chłodzie" - fr. poematu "Nowy zaciąg"
Wespazjan Kochowski - Wiosna (ok. 1600), T
Teofil Lenartowicz - "Wiecznie to samo"
Kazimierz Wierzyński - "Zielono mam w głowie",
Bronisława Ostrowska - "Wiosna"
Leopolda Staff - Sad o przedwiośniu i Marzec,
Franciszek Serwatka - "Wiosenna noc w starym Krakowie"
Michał Bobrowski - "Wiosna"
oraz poezje współczesnych, krakowskich poetów: Basi Stępniak-Wilk - "Wiośnie nie!"