Zajęcia sensoryczne stymulujące wszystkie 7 zmysłów. Rodzice i opiekunowie dowiadują się w jaki sposób prawidłowo stymulować zmysły maluszka poprzez proste aktywności i zabawę.
SMYKO-multisensoryka (R) to zajęcia o charakterze:
• rozwojowym– wspierają całościowy rozwój dziecka.
• profilaktycznym– zapobiegają powstawaniu deficytów sensorycznych – związanych z tzw. deprywacją sensoryczną (czyli zbyt małą ilością różnorodnych bodźców potrzebnych do prawidłowego rozwoju).
• przesiewowym– prowadzący jest w stanie wstępnie określić profil sensoryczny dziecka- jeśli dziecko nadmiernie poszukuje lub konsekwentnie unika pewnych bodźców sensorycznych. Jest to pierwszy krok w celu wykrywania zaburzeń integracji sensorycznej.
• edukacyjnym– rodzice i opiekunowie dowiadują się w jaki sposób prawidłowo stymulować zmysły maluszka poprzez proste aktywności i zabawę.
• zabawowym – zajęcia odbywają się poprzez zabawę.
• nastawionym na proces – a nie na efekt. Na zajęciach najważniejsza jest sama zabawa i doświadczanie, a nie wykonanie konkretnej pracy plastycznej czy zadania.
Prowadzenie:
Katarzyna Wróbel, psycholog, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, pedagog wczesnoszkolny, absolwentka promocji zdrowia i profilaktyki uzależnień Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie oraz pedagogiki resocjalizacyjnej Uniwersytetu Jagiellońskiego, specjalista diagnozy i terapii procesów integracji sensorycznej, trener zajęć ogólnorozwojowych dla dzieci takich jak: Sensoplastyka®, SMYKO-multisensoryka®, GROW with play ©, metoda Ruchu Rozwijającego bazująca na pracy Weroniki Sherborne, instruktorka Polskiej Szkoły Masażu Shantala, terapeuta ręki i zaburzeń motoryki małej, trener grafomotoryki, założycielka Centrum Wspierania Rozwoju Dzieci i Młodzieży TALENCIARNIA.