Tynieckie Recitale Organowe ROK XLVII - Barbara Lorenc
Tynieckie Recitale Organowe
strefa sokolska
dla seniorów
dla dorosłych
koncert
Już po raz 47 melomani z Krakowa i goście z całej polski zaproszeni zostaną do wielowiekowego Opactwa Benedyktynów, by uczestniczyć w niezwykłej uczcie muzycznej. Wakacyjny cykl koncertów, przybliżający publiczności różnorodność muzyki organowej, swoimi początkami sięga roku 1971. Podczas koncertów uznani wirtuozi organów, w towarzystwie muzyków innych specjalności – wiolonczelisty, flecisty i gitarzysty, prezentować będą utwory z różnych epok – od renesansu po współczesność.
Wszystkie koncerty w ramach Tynieckich Recitali Organowych XLVI będę organizowane z zachowaniem reżimu sanitarnego – zgodnie z wytycznymi w zakresie bezpieczeństwa i higieny ustalonymi przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla wydarzeń kulturalnych. Zakup biletów na wydarzenie jest równoznaczny z akceptacją REGULAMINU w zakresie warunków uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Centrum Kultury Podgórza związanego z przeciwdziałaniami COVID-19.
Organizatorami Tynieckich Recitali Organowych XLVII są Centrum Kultury Podgórza i Opactwo Benedyktynów w Tyńcu. Partnerem wydarzenia jest Dzielnica VIII Dębniki.
Program
Johann Sebastian Bach (1685-1750) Passacaglia c-moll BWV 582
César Franck (1822-1890) Preludium, Fuga i Wariacja op. 18
Krzysztof Lenczowski (*1986) Rzeczy osobiste (autorskie kompozycje)
Ferenc Liszt (1811-1886) Preludium i Fuga na temat B-A-C-H S.260
Tynieckie Recitale Organowe Rok XLVI
1
/
Barbara Lorenc - organy
Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego oraz dra hab. Witolda Zabornego (dyplom z wyróżnieniem, 2016). W 2019 roku, na podstawie rozprawy doktorskiej pod tytułem „Faust Petra Ebena i Don Kichot Guy Boveta jako przykład tłumaczenia intersemiotycznego w muzyce organowej XX i XXI wieku”, otrzymała tytuł doktora sztuki muzycznej.
Edukację muzyczną rozpoczęła w 1998 roku w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. M. Karłowicza w Katowicach, w klasie fortepianu Nikodema Goławskiego. W 2011 roku ukończyła z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną II st. im. M. Karłowicza w Katowicach, w klasie organów Zygmunta Antonika. W latach 2009-2014 studiowała kulturoznawstwo ze specjalnością teatrologiczną na Uniwersytecie Śląskim, uzyskując dyplom magisterski z wyróżnieniem. Uczestniczyła w kursach interpretacji muzyki organowej prowadzonych m.in. przez G. Gnanna, L. Lohmanna, B. Haasa, H. Fagiusa, H. Boerema, P. van Dijka, B. Oberhammera, J.P. Knijffa, J. Serafina, M. Toporowskiego, R. Szlaużysa. Występuje jako solistka i kameralistka w Polsce i za granicą. Koncertowała w ramach licznych międzynarodowych i ogólnopolskich festiwali organowych, m.in.: we Włoszech, w Holandii, na Litwie, w Czechach, w Bazylice na Jasnej Górze, w Sejnach, Warszawie, Wrocławiu, Nysie, Pasłęku, Nowej Rudzie, Pasymiu, Nowym Sączu, Brennej, Żywcu, Pogórzu, oraz na Górnym Śląsku.
fot. archiwum artysty
W kręgu jej zainteresowań znajduje się przede wszystkim późnoromantyczna oraz współczesna muzyka organowa. Jest laureatką II Nagrody XXVII Międzynarodowego Konkursu Organowego w Rumii (2015) i półfinalistką VII Międzynarodowego Konkursu Organowego im. M.K. Ciurlionisa w Wilnie (2015). Otrzymała również wyróżnienie na III Międzynarodowym Konkursie Organowym Barok i Romantyzm w Katowicach (2016), a także tytuł finalisty i nagrody specjalne na I Międzynarodowym Konkursie Duetów Organowych Per Organo a Quattro Mani w Nowym Sączu. Kilkukrotnie otrzymała Nagrodę Promocji Młodych Twórców Kultury, przyznawaną przez Prezydenta Miasta Katowice. Wraz z Eweliną Bachul tworzy Molte Voci Organ Duo, wykonujący muzykę organową przeznaczoną na dwóch wykonawców, jak i transkrypcje muzyki symfonicznej operowej oraz kameralnej. Prowadzi działalność pedagogiczną, ucząc gry na organach w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. im. K. Szymanowskiego w Katowicach oraz Zespole Szkół Muzycznych I i II stopnia w Rudzie Śląskiej.
Krzysztof Lenczowski - wiolonczela
Artysta urodzony w 1986 r. w Krakowie, jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. Tomasza Strahla i Rafała Kwiatkowskiego. Od kwietnia 2008 r. do listopada 2009 r. pracował w Polskiej Orkiestrze Sinfonia Iuventus, a od lutego 2009 r. do stycznia 2015 r. wchodził w skład Warszawskiej Grupy Wiolonczelowej Cellonet prowadzonej przez prof. Andrzeja Bauera. Od października 2019 r. jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale jazzu i muzyki estradowej. Gra także na gitarze – ukończył Policealne Studium Jazzu im. H. Majewskiego w Warszawie w klasie prof. Piotra Lemańskiego.
fot. Jakub Słabek
Lenczowski jako członek własnych zespołów, a także jako muzyk sesyjny nagrał ponad 80 płyt, w tym trzy autorskie albumy – „Internal Melody” (pierwszą polską płytę jazzową sygnowaną nazwiskiem wiolonczelisty, która w 2016 roku została nagrodzona Fryderykiem w kategorii „Jazzowy Fonograficzny Debiut Roku”), „Rzeczy osobiste” (wydany w lipcu 2018 roku album będący studyjnym zapisem recitalu solowego), oraz „Lost Journey” (wydany w marcu 2021 nagrany w trio z Kajetanem Galasem na organach hammonda i Bartkiem Staromiejskim na perkusji). W latach 2014-2018 pięciokrotnie zwyciężał w plebiscycie Jazz Top magazynu Jazz Forum w kategorii instrumenty różne. Od 2010 roku podstawowym polem artystycznej działalności artysty pozostaje Atom String Quartet – wiodący polski zespół jazzowy oraz jeden z najciekawszych kwartetów smyczkowych na świecie.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Aby uzyskać więcej informacji i spersonalizować swoje preferencje, kliknij „Ustawienia”. W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje, a także cofnąć zgodę na używanie plików cookie na poniższej stronie.
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Plik PHPSESSID jfff est plikiem natywnym PHP i pozwala witrynom na zapamiętywanie danych dotyczących stanu sesji. W Witrynie jest wykorzystywany do ustanawiania sesji użytkownika i przekazywania danych na temat stanu przy użyciu tymczasowych plików cookie znanych powszechnie pod nazwą sesyjnych plików cookie. Ponieważ plik cookie PHPSESSID nie ma określonego terminu ważności, znika w momencie zamknięcia przeglądarki.
COOKIE_ITEM_DATE
Zamknięcie przeglądarki
COOKIE_ITEM_KIND
Techniczny plik cookie
COOKIE_ITEM_TITLE
cookieConsent
COOKIE_ITEM_PROVIDER
Centrum Kultury Podgórza
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Przechowuje stan zgody użytkownika na pliki cookie dla bieżącej
domeny
COOKIE_ITEM_DATE
1 rok
COOKIE_ITEM_KIND
HTTP
COOKIE_ITEM_TITLE
device_view
COOKIE_ITEM_PROVIDER
Centrum Kultury Podgórza
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Głównym celem jest identyfikacja urządzenia, oraz optymalizacja wyświetlania treści w zależności od rodzaju urządzenia.
COOKIE_ITEM_DATE
1 miesiąc
COOKIE_ITEM_KIND
HTTP
Statystyka (5)
Nazwa
Dostawca
Cel
Data ważności
Rodzaj
COOKIE_ITEM_TITLE
_ga_*
COOKIE_ITEM_PROVIDER
Centrum Kultury Podgórza
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Służy do przechowywania i zliczania odsłon.
COOKIE_ITEM_DATE
1 rok
COOKIE_ITEM_KIND
HTTP
COOKIE_ITEM_TITLE
_fbp
COOKIE_ITEM_PROVIDER
Centrum Kultury Podgórza
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Służy do przechowywania i śledzenia odwiedzin na stronach internetowych.
COOKIE_ITEM_DATE
3 miesiące
COOKIE_ITEM_KIND
HTTP
COOKIE_ITEM_TITLE
_ga
COOKIE_ITEM_PROVIDER
Centrum Kultury Podgórza
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Rejestruje unikalny identyfikator, który jest używany do generowania
danych statystycznych na temat sposobu, w jaki odwiedzający
korzysta z witryny.
COOKIE_ITEM_DATE
2 lata
COOKIE_ITEM_KIND
HTTP
COOKIE_ITEM_TITLE
_gid
COOKIE_ITEM_PROVIDER
Centrum Kultury Podgórza
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna.
COOKIE_ITEM_DATE
1 dzień
COOKIE_ITEM_KIND
HTTP
COOKIE_ITEM_TITLE
_gat_gtag_*
COOKIE_ITEM_PROVIDER
Centrum Kultury Podgórza
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Globalny tag witryny jest wykorzystywany nie tylko przez Google Ads, ale także przez inne usługi Google, np. Google Analytics.