Zajęcia polegają na stymulowaniu rozwoju muzycznego dziecka. Głównym narzędziem osoby prowadzącej jest głos wspomagany także instrumentami orffowskimi (grzechotki, kastaniety, tamburyny, dzwonki). We wspólnej zabawie wykorzystywane są również takie akcesoria jak chusta Klanzy, piórka, chustki, wstążki, bańki mydlane. Zajęcia pokazują, ile radości można czerpać z improwizacji, jak można się bawić przy muzyce i z muzyką. Umuzykalnianie metodą prof. Gordona we wczesnym okresie życia dziecka wspomaga naturalny proces rozumienia muzyki, ułatwia tworzenie oraz improwizowanie, stymuluje wszechstronny rozwój i pobudza zdolność komunikowania się. Dzięki nim dzieci zyskują także większą płynność mowy i lepszą dykcję. Ponadto pojawiają się i inne zalety, przede wszystkim większa zdolność koncentracji, co z kolei ma niebotyczny wpływ na rozwój intelektualny dziecka.
Prowadząca: Monika Madej - członkini Polskiego Towarzystwa Edwina E. Gordona, absolwentka kursu gordonowskiego
„Improwizuję czyli audiuję dla osób kierujących edukacją muzyczną małego dziecka do lat 6” (rocznik 2012) i uczestniczka kilku seminariów gordonowskich organizowanych przez Fundację Kreatywnej Edukacji i Polskie Towarzystwo Edwina E. Gordona. Nominowana dwukrotnie do nagrody Słoneczniki w konkursie na najbardziej rozwojowe inicjatywy dla dzieci w kategorii Muzyka (wraz z Ewą Wicher i Aleksandrem Tomczykiem w 2013 r. oraz indywidualnie w 2017 r.). Współzałożycielka Centrum Inicjatyw Twórczych „Dumbadi”, w ramach którego prowadzi od 11 lat zajęcia umuzykalniające oraz koncerty dla dzieci (Muzyczne Podróże Malucha, Bobobrzmienia, Dźwiękowisko, Bobosmyki
w Warszawie). Z wykształcenia ekonomistka i specjalistka ds. praw człowieka i demokratyzacji, z chęci realizowania pasji uczy języka angielskiego i prowadzi zajęcia umuzykalniające niemowląt i dzieci.