Tynieckie Recitale Organowe rok XLV - Artur Szczebinin
Tynieckie Recitale Organowe
strefa sokolska
dla seniorów
dla dorosłych
koncert
karta podgórze w kulturze
karta seniora
Tegoroczne Tynieckie Recitale Organowe – pod kierownictwem artystycznym Piotra Czarakcziewa – będą już 45. edycją wydarzenia.
Najwspanialsze utwory muzyki klasycznej, najwybitniejsi polscy wirtuozi organów i magia liczącego kilkaset lat Opactwa Benedyktynów w Tyńcu. Połączenie tych trzech elementów sprawia, to wydarzenie koniecznie należy wpisać do wakacyjnego kalendarza!
Program koncertu
Wojciech Widłak (1971-) Psalm na marimbę solo
Evelyn Glennie (1965-) „A little Prayer” na marimbę solo
Adolf Friedrich Hesse (1809-1863) Preludium i fuga d-moll
Johannes Brahms (1833-1897) Preludium chorałowe „Herzlich tut mich verlangen” op. 122 nr 10
Tomasz Sobaniec (1969-) „Hiroshima” na marimbę i instrumenty perkusyjne
Johann Sebastian Bach (1675–1750) Toccata E-dur BWV 566
Artur Szczebinin
Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. w Przemyślu, w klasie organów dr. Daniela Prajznera oraz Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. dr. hab. Mar-cina Szelesta (dyplom z wyróżnieniem). Zdobył III nagrodę na II Międzynarodowym Konkursie Organo-wym w Katowicach „W kręgu europejskich organów barokowych” (2014). W roku akademickim 2015/16 odbył roczne studia w ramach stypendium Erasmus, w Hochschule für Musik we Freiburgu, w klasie organów prof. Martina Schmedinga oraz Matthiasa Maierhofera. Obecnie jest doktorantem na Akademii Muzycznej w Krakowie. Brał udział w kursach mistrzowskich oraz sesjach naukowych prowadzonych przez takich pedagogów jak: Pieter van Dijk, Martin Schmeding, James Johnstone, Wolfgang Zerer, Lorenzo Ghielmi, Bernhard Haas, Hans Fagius, Hayo Boerema, Johannes Geffert.
Tomasz Sobaniec
Urodzony w 1969 r. w Wadowicach, andrychowianin. Ukończył z wyróżnieniem Liceum Muzyczne im. S. Moniuszki w Bielsku-Białej, w klasie perkusji mgr. L. Sojki. W 1994 r. ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie, w klasie perkusji ad. S. Welanyka.
W latach 1990-2000 współpracował z Krakowską Grupą Perkusyjną (festiwale muzyki współcze-snej w Krakowie, Opolu, Poznaniu, Warszawie, Bratysławie, Berlinie i Pradze). Jako członek zespołu Overtime zdobył II nagrodę na Festiwalu Jazz Juniors w Krakowie (1990 r.). W 1991 r. wziął udział w Międzynarodowym Konkursie Perkusyjnym ARD w Monachium. Pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji Akademii Mu-zycznej w Krakowie (doktor habilitowany). Współpracuje z orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Akademii Beethovenowskiej, a także z orkiestrą Sinfonietta Cracovia. Od 1992 r. jest członkiem orkiestry kame-ralnej Capella Cracoviensis. Jest współzałożycielem i członkiem zespołów kameralnych: Barock Tune oraz Alta Cappella (historyczne instrumenty dęte i perkusyjne). Ma na swoim koncie prawykonania utworów D. Eddleman’a i M. Stachowskiego (Krakowski Duet Per-kusyjny). Szczególnie bliskie są mu kompozycje perkusyjne K. Moszumańskiej-Nazar, A. Walacińskiego, A. Panufnika, A. Krzanowskiego czy A. Kaczyńskiego, które wykonywał wielokrotnie na festiwalach w kraju i za granicą. Swoje kompozycje dedykowali mu M. Mengjiqi i D. Eddleman.
W 2000 r. wystąpił na Festiwalu Kultury Azjatyckiej w Niigata, wraz ze światowej sławy wiolon-czelistą Yo-Yo Ma oraz Marią Pomianowską i Michałem Kulentym w projekcie Silk Road. Koncertował w wielu krajach europejskich a także w USA, Japonii, Korei Płd., Chinach i na Tajwanie. Nagrał kilkadziesiąt płyt CD z muzyką klasyczną, współczesną, etniczną oraz poezją śpiewaną.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Aby uzyskać więcej informacji i spersonalizować swoje preferencje, kliknij „Ustawienia”. W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje, a także cofnąć zgodę na używanie plików cookie na poniższej stronie.
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Plik PHPSESSID jfff est plikiem natywnym PHP i pozwala witrynom na zapamiętywanie danych dotyczących stanu sesji. W Witrynie jest wykorzystywany do ustanawiania sesji użytkownika i przekazywania danych na temat stanu przy użyciu tymczasowych plików cookie znanych powszechnie pod nazwą sesyjnych plików cookie. Ponieważ plik cookie PHPSESSID nie ma określonego terminu ważności, znika w momencie zamknięcia przeglądarki.
COOKIE_ITEM_DATE
Zamknięcie przeglądarki
COOKIE_ITEM_KIND
Techniczny plik cookie
COOKIE_ITEM_TITLE
cookieConsent
COOKIE_ITEM_PROVIDER
Centrum Kultury Podgórza
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Przechowuje stan zgody użytkownika na pliki cookie dla bieżącej
domeny
COOKIE_ITEM_DATE
1 rok
COOKIE_ITEM_KIND
HTTP
COOKIE_ITEM_TITLE
device_view
COOKIE_ITEM_PROVIDER
Centrum Kultury Podgórza
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Głównym celem jest identyfikacja urządzenia, oraz optymalizacja wyświetlania treści w zależności od rodzaju urządzenia.
COOKIE_ITEM_DATE
1 miesiąc
COOKIE_ITEM_KIND
HTTP
Statystyka (5)
Nazwa
Dostawca
Cel
Data ważności
Rodzaj
COOKIE_ITEM_TITLE
_ga_*
COOKIE_ITEM_PROVIDER
Centrum Kultury Podgórza
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Służy do przechowywania i zliczania odsłon.
COOKIE_ITEM_DATE
1 rok
COOKIE_ITEM_KIND
HTTP
COOKIE_ITEM_TITLE
_fbp
COOKIE_ITEM_PROVIDER
Centrum Kultury Podgórza
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Służy do przechowywania i śledzenia odwiedzin na stronach internetowych.
COOKIE_ITEM_DATE
3 miesiące
COOKIE_ITEM_KIND
HTTP
COOKIE_ITEM_TITLE
_ga
COOKIE_ITEM_PROVIDER
Centrum Kultury Podgórza
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Rejestruje unikalny identyfikator, który jest używany do generowania
danych statystycznych na temat sposobu, w jaki odwiedzający
korzysta z witryny.
COOKIE_ITEM_DATE
2 lata
COOKIE_ITEM_KIND
HTTP
COOKIE_ITEM_TITLE
_gid
COOKIE_ITEM_PROVIDER
Centrum Kultury Podgórza
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Służy do przechowywania informacji o tym, w jaki sposób odwiedzający korzystają ze strony internetowej i pomaga w tworzeniu raportu analitycznego na temat tego, jak działa witryna.
COOKIE_ITEM_DATE
1 dzień
COOKIE_ITEM_KIND
HTTP
COOKIE_ITEM_TITLE
_gat_gtag_*
COOKIE_ITEM_PROVIDER
Centrum Kultury Podgórza
COOKIE_ITEM_SHORTLEAD
Globalny tag witryny jest wykorzystywany nie tylko przez Google Ads, ale także przez inne usługi Google, np. Google Analytics.