Program koncertu

Wojciech Widłak (1971-)
Psalm na marimbę solo

Evelyn Glennie (1965-)
„A little Prayer” na marimbę solo

Adolf Friedrich Hesse (1809-1863)
Preludium i fuga d-moll

Johannes Brahms (1833-1897)
Preludium chorałowe „Herzlich tut mich verlangen” op. 122 nr 10

Dieterich Buxtehude (1637-1707)
„Ciaconna” e-moll BuxWV 160
Trzy tańce bałkańskie
na darabukkę i marimbę (opr.: Tomasz Sobaniec)

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)
Sonata A-dur op. 65 nr 3
Con moto maestoso — Andante tranquillo

Dieterich Buxtehude (1637-1707)
Preludium choralowe
„Komm, Heiliger Geist” BuxWV 199

Tomasz Sobaniec (1969-)
„Hiroshima” na marimbę i instrumenty perkusyjne

Johann Sebastian Bach (1675–1750)
Toccata E-dur BWV 566

Artur Szczebinin

Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. w Przemyślu, w klasie organów dr. Daniela Prajznera oraz Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. dr. hab. Mar-cina Szelesta (dyplom z wyróżnieniem). Zdobył III nagrodę na II Międzynarodowym Konkursie Organo-wym w Katowicach „W kręgu europejskich organów barokowych” (2014). W roku akademickim 2015/16 odbył roczne studia w ramach stypendium Erasmus, w Hochschule für Musik we Freiburgu, w klasie organów prof. Martina Schmedinga oraz Matthiasa Maierhofera. Obecnie jest doktorantem na Akademii Muzycznej w Krakowie. Brał udział w kursach mistrzowskich oraz sesjach naukowych prowadzonych przez takich pedagogów jak: Pieter van Dijk, Martin Schmeding, James Johnstone, Wolfgang Zerer, Lorenzo Ghielmi, Bernhard Haas, Hans Fagius, Hayo Boerema, Johannes Geffert.

Tomasz Sobaniec

Urodzony w 1969 r. w Wadowicach, andrychowianin. Ukończył z wyróżnieniem Liceum Muzyczne im. S. Moniuszki w Bielsku-Białej, w klasie perkusji mgr. L. Sojki. W 1994 r. ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie, w klasie perkusji ad. S. Welanyka.

W latach 1990-2000 współpracował z Krakowską Grupą Perkusyjną (festiwale muzyki współcze-snej w Krakowie, Opolu, Poznaniu, Warszawie, Bratysławie, Berlinie i Pradze). Jako członek zespołu Overtime zdobył II nagrodę na Festiwalu Jazz Juniors w Krakowie (1990 r.). W 1991 r. wziął udział w Międzynarodowym Konkursie Perkusyjnym ARD w Monachium.
Pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji Akademii Mu-zycznej w Krakowie (doktor habilitowany). Współpracuje z orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Akademii Beethovenowskiej, a także z orkiestrą Sinfonietta Cracovia. Od 1992 r. jest członkiem orkiestry kame-ralnej Capella Cracoviensis. Jest współzałożycielem i członkiem zespołów kameralnych: Barock Tune oraz Alta Cappella (historyczne instrumenty dęte i perkusyjne).
Ma na swoim koncie prawykonania utworów D. Eddleman’a i M. Stachowskiego (Krakowski Duet Per-kusyjny). Szczególnie bliskie są mu kompozycje perkusyjne K. Moszumańskiej-Nazar, A. Walacińskiego, A. Panufnika, A. Krzanowskiego czy A. Kaczyńskiego, które wykonywał wielokrotnie na festiwalach w kraju i za granicą. Swoje kompozycje dedykowali mu M. Mengjiqi i D. Eddleman.

W 2000 r. wystąpił na Festiwalu Kultury Azjatyckiej w Niigata, wraz ze światowej sławy wiolon-czelistą Yo-Yo Ma oraz Marią Pomianowską i Michałem Kulentym w projekcie Silk Road. Koncertował w wielu krajach europejskich a także w USA, Japonii, Korei Płd., Chinach i na Tajwanie. Nagrał kilkadziesiąt płyt CD z muzyką klasyczną, współczesną, etniczną oraz poezją śpiewaną.
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2019
Tynieckie Recitale Organowe 2019
1 /

Wydarzenie z cyklu

Na skróty

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej.