­­
Katarzyna Guran
Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. w Przemyślu w klasie skrzypiec, a także Państwowej Szkoły Muzycznej II st. w klasie śpiewu dr Olgi Popowicz. W 2013 r. ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie na wydziale wokalno-aktorskim w klasie śpiewu dr Ewy Wolak.

Swój warsztat wokalny doskonaliła na licznych kursach mistrzowskich pod kierunkiem znakomitych profesorów.

Kameralistka i solistka Filharmonii Krakowskiej. Koncertowała z licznymi orkiestrami scen polskich, a także brała udział w wielu festiwalach muzycznych w kraju i za granicą. W 2010 r. zadebiutowała w koncertowym wykonaniu „Parsifala” Ryszarda Wagnera, pod dyrekcją Gabriela Chmury jako jedna z Kobiet Kwiatów. W 2012 r. wystąpiła w „Czarodziejskim flecie” W. A. Mozarta w roli Papageny wystawianym w Operze Krakowskiej. Jako solistka i kameralistka dokonała licznych nagrań z muzyką dawną oraz współczesną.

Wokalistka zespołu „Nocą Umówieni”. Członkini sekstetu wokalnego „Sei Terre”. Od 2014 r. współpracuje z Teatrem Muzycznym „IWIA” gdzie występuje w spektaklach i rewiach operetkowych. Od 2015 roku współpracuje z Męskim Oktetem Wokalnym Filharmoników Krakowskich. W 2019 oraz w 2021 roku wystąpiła w spektaklu operowym „Cassandra & Just” w reżyserii Tomasza Cyza realizowanym w ramach festiwalu Opera Rara. Artystka z powodzeniem wykonuje muzykę Stanisława Moniuszki. Odbyła liczne recitale pieśni m.in. Inaugurowała Rok Moniuszkowski w Ciechanowie, realizowała partie Zofii w operze „Halka”.
Anna Bober
W 2013 r. ukończyła z wyróżnieniem studia na wydziale wokalno-aktorskim w Krakowie w klasie dr Jacka Ozimkowskiego. Swoje umiejętności doskonaliła również na kursach prowadzonych przez wybitnych pedagogów jak: Ewa Blahova, Ryszard Karczykowski, Rosmarie Landry, Paul Esswood i Michał Znaniecki.

Debiutowała partiami Agnes i Anioła w mini-operze Pawła Bitki-Zapędowskiego „Kokaina” w 2010 r. w Krakowie. Brała udział w produkcjach operowych kreując role: Unulfa w operze „Rodelinda” G.F. Haendla w Bydgoskiej Operze Nova, Linetty w operze „Miłość do trzech pomarańczy” S. Prokofiewa.

Jest finalistką międzynarodowego konkursu wokalnego „Iuventus Canti” (Vrable, Słowacja) oraz półfinalistką Międzynarodowego Konkursu Muzyki Sakralnej „Concorso Musica Sacra” (Rzym, Włochy). Dzieliła scenę z dyrygentami jak: Andrew Parrott, Paul Esswood, Vincent Dumestre, Tomasz Tokarczyk, Alessandro de Marchi, Maciej Tworek, Remi Gousseau.
Michał Białko
Absolwent Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie organów prof. Andrzeja Białki (dyplom z wyróżnieniem). Ukończył również studia Conservatorium van Amsterdam, gdzie studiował w klasie organów prof. Pietera van Dijka. W 2021 r. obronił z wyróżnieniem pracę doktorską napisaną pod kierunkiem prof. Wacława Golonki w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, uzyskując stopień doktora sztuki.

Koncertował jako solista i kameralista w Polsce (m.in. festiwale w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Leżajsku, Nowym Sączu i Tyńcu), a także w Austrii, Czechach, Holandii, Niemczech, Norwegii, Portugalii, na Litwie, Ukrainie oraz we Włoszech. Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez profesorów: Joachima Grubicha, Juliana Gembalskiego, Gerharda Gnanna, Bernarda Haasa, Lorenza Ghielmiego, Jacquesa van Oortmerssena, Jaroslava Tůmę i Davida Titteringtona.

Współpracuje z Chórem Mieszanym Katedry Wawelskiej, zespołami Collegium Zieleński, Fresco Sonare i OCTAVA ensemble, a także z Filharmonią Krakowską. Regularnie koncertuje ze skrzypkiem Markiem Polańskim, z którym nagrał płytę zawierającą komplet dzieł Josefa Gabriela Rheinbergera na skrzypce i organy. Prowadzi klasę organów w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie.

Na skróty

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej.