Wykonawcy


•  Tomasz Białowolski – fortepian, Katarzyna Blat – wokal,
•  Marcin Konieczkowicz- saksofon/klarnet, Wojcich Szwugier – gitara basowa,
•  Michał Heller – instrumenty perkusyjne.

Program


•  Wstęp: Ragtime,
•  Blues: Black Coffe/Czarna kawa,
•  Jazz tradycyjny: On the Sunny Side of the Street/Po słonecznej stronie ulicy Manhattan,
•  Swing: It Don't Mean a Thing.../Bez swingu nic nie ma znaczenia,
•  Latin jazz: Blue bossa/Niebieska bossa,
•  Bebop: Ornithology/Ornitologia,
•  Temat + improwizacje w różnych stylach: Mack the Knife (Micki Majcher z „Opery za trzy grosza”),
•  Finał: Cheek to Cheek/Policzek przy policzku (muzyka filmowa lat 30-tych).
Zazwyczaj w okresie karnawałowym staramy się przedstawić jakąś opowieść o muzyce tanecznej. Tym razem koncert będzie nietypowy, bo wprawdzie do wszystkich zaprezentowanych melodii można z powodzeniem tańczyć, ale głównym naszym zamiarem jest rozmowa nie o tańcach, lecz przybliżenie specyficznego świata muzyki jazzowej. Specyficznego – bo początki powstania tej muzyki sięgają bardzo odległych lat niewolnictwa w Ameryce, ale w czasach obecnych większość melomanów uznaje jazz za muzykę elitarną, którą fascynują się tylko wybrane grupy muzyków i słuchaczy. Chcemy udowodnić, że taki osąd jazzu jest mylny. Jest to rzeczywiście niezwykły, bardzo różnorodny świat, który na różnych etapach swego rozwoju odcisnął piętno począwszy od amerykańskiej muzyki religijnej i filmowej, po utwory powstałe w Europie – piosenki i melodie taneczne, aż po muzykę symfoniczną i operę.

Na skróty

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej.